Általános Szerződéses Feltételek (ÁSZF)
1. Általános rendelkezések
1.1. Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses
tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Sunset Management Kft (1089 Budapest Györffy István utca 1/ G)
, továbbiakban Szolgáltató) általánosságban elszállásolási
szerződést köt Vendégeivel.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális
megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott
üzletnek megfelelő feltételekkel.
2. Szerződő felek
2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a
szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy
a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek
teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
2.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés
feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a
Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a
Vendéget.
2.3. A Sunset Resort Apartmanház kizárólag cselekvőképes személlyel köt szerződést. Nem cselekvőképes vagy 18 éven aluli személy kizárólag cselekvőképes nagykorú kísérővel veheti igénybe az apartmanház szolgáltatásait
3. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli
ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik
konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
3.2. A Szerződés kizárólag a Vendég, írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban
megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
3.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
visszaigazolása nem szerződés értékű.
3.4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
3.5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja az apartmant a
Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő
előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
3.6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a
Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
3.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a apartman elfoglalása előtt
igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.
3.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.
3.9. A szerződésnek a vendég/szerződő fél alábbi adatait kell megadnia:
Név, lakcím, telefonszám, email cím, foglalási garancia. Ezen adatok hiányában a szolgáltató
elállhat a szerződéstől.
4. Az elszállásolás kezdete és vége /check-in; check-out/
4.1. A Vendégnek joga van a bérelt helyiségeket a megállapodás szerinti nap 15.00 órától
elfoglalni.
4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás
szerinti nap 18.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől kivéve, ha későbbi
érkezési időpont került kikötésre.
4.3. Amennyiben a Vendég előleget fizetett, a apartman (a szobák) legkésőbb a következő nap
12.00 óráig lefoglalva marad (maradnak).
4.4. A Vendégnek a szobát az elutazási nap 11.00 óráig el kell hagynia.
4.5. Az apartmanház foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés,
illetve a késői elutazás lehetőségét.
5. Az elszállásolás meghosszabbítása
5.1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása
szükséges.
5.2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett
napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen
nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult az apartmanárat egy további napra is kiszámlázni és
ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
6. Árak
6.1. Az apartmanház mindenkori listaárai a sunsetresort.hu weboldal Foglalás menüpontban megtalálhatóak.
Egyéb szolgáltatások árlistái a Guest Advisor alkalmazásban találhatóak meg.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy
egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt, és azt a
Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.
Kivétel ez alól:
Amennyiben a https://sunset-resort.hu/foglalas/ illetve https://sunset-resort.hu/en/booking/ weboldalon valamint e-mail-ben történő foglalás esetén a mindenkori apartmanárak nem érik el a minimum 30 000 Ft/éj/apartman árat, úgy a foglalási oldalon technikai meghibásodás, egyéb informatikai hiba keletkezett. Ilyen vagy ennél alacsonyabb áron keletkezett foglalás esetén a Szolgáltató jogosult a foglalást megtagadni, más alternatív ajánlatot kínálni.
A Szolgáltató legjobb ár garanciát alkalmaz. A garancia érvényesítésének alapfeltétele, hogy a
apartmanház hivatalos weboldalán érvényes visszaigazolt apartmanfoglalással kell rendelkezni. A
kedvezőbb ár ugyanazon foglalási feltételek mellett érvényes, mint az apartmanház által
visszaigazolt. Ezen feltételek a következőek:
– Ugyanazon szállodára érvényes
– A foglalásban szereplő érkezési és utazási időpont megegyezik
– Azonos a vendéglétszám és a vendégek kora
– Egyforma a apartmantípus és az apartmanokszáma
– Az egyéb megrendelt szolgáltatások mennyisége és tartalma között nincs különbség
Az árgarancia az alábbi ártípusokra nem vonatkozik:
– Nem nyilvános felületen (clubrendszer, corporate …) elérhető árak esetén
– Aukciós weboldalakon elérhető árak esetén
– Bármely partner által adott hűségpontok felhasználása esetén
6.3. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás
megkezdése előtt a apartmanház recepcióján.
6.4. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA)
ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a
törvényben meghatározott ÁFA-t és idegenforgalmi adót.
7. Ajánlatok, kedvezmények
7.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények az apartmanház weboldalán kerülnek meghirdetésre. A
meghirdetett kedvezmények mindig egyéni apartmanfoglalásra vonatkoznak.
7.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
7.3. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás
vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
8. Gyermekkedvezmények
8.1. Gyermekek részére – a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén – az alábbi
szállás-étkezés kedvezményeket biztosítjuk:
– 0 – 4 éves korig 100%
– 4 – 12 éves korig 50% kedvezmény a pótágy árából
– 12 – 18 éves korig a pótágyra vonatkozó díjtétel kerül meghatározásra
8.2. Pótágy elhelyezésére csak bizonyos apartmantípusokban van lehetőség.
8.3. Pótágy igényt a szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges.
9. Lemondási feltételek
9.1. Amennyiben az apartmanház ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és
módosítási feltételek a következők:
– a visszaigazolt érkezés napját megelőző 3 hónapon belüli elállás esetén a kötbér összege a teljes összeg 50%-a,
– a visszaigazolt érkezés napját megelőző 30 napon belüli elállás esetén a kötbér a teljes foglalási összeg 100%-a.
Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat,
társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket,
állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a
Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a
megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
9.2. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és
az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a
Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként
érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap
déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége
megszűnik.
9.3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya
garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató
szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően
megszűnik.(Kivétel a 6.2 megfogalmazott Kivétel alapja)
10. Fizetés módja, garancia
10.1. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető előzetesen kifizetendő bankkártyával vagy banki utalással (Forintban) az oldalon keresztüli fizetéssel.
10.2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem
rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt
napja előtt a apartmanház bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés
napjáig a apartmanház bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető
pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal
igazolja.
10.3. Az egyéni apartmanfoglalás garantálása bankkártya adatok megadásával vagy
előlegfizetéssel lehetséges.
10.4. Egyéb fizetési módok a helyszínen: nincs lehetőség.
10.5. Fizetés bankkártyával online
A Vásárló a termékek ellenértékét elektronikus úton, bankkártyával is teljesítheti.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben
fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük,
érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül
lebonyolítandó vásárláshoz.
A bankkártyával való fizetés a SIXT Payment Solutions Magyarország (SIXT Payment Services
(Europe) S.A, magyarországi képviselet: 1013 Budapest, Krisztina krt. 32.) szerverén
keresztül történik erős (128 bites) SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül, így az Ön
banki adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek tudomására az Interneten keresztül. A
bankkártyával történő fizetési mód választása után a Vásárló átirányításra kerül a SIXT
Payment biztonságos honlapjára, ahol a kártyabirtokos megadja a bankkártya adatait, így azok
más illetéktelen személy birtokába nem juthatnak.
A Szolgáltató megrendelés során keletkezett és birtokába jutott adatokat tárolja, azaz a
kártyabirokos vagy megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett
tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A Szolgáltató a tranzakció során keletkezett
egyéb más adatokkal nem rendelkezik.
A Vásárló hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból
adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vásárló kijelenti, hogy a megrendelt és
teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vásárló hibájából történt hibás,
téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen
felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt
keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat
haladéktalanul kivizsgálja, és lehetőségeihez mérten kezeli.
Hibás összeg megadásából eredő problémák kezelése Amennyiben a Vásárló az igénybe vett
szolgáltatás árát meghaladó összeg kifizetését kezdeményezte, ebben az esetben ezt írásban
(e-mailben: sales@sunset-resort.hu) a Szolgáltató felé kell jelezni. A levélnek
tartalmaznia kell a túlfizetés összegét, idejét és a tranzakció számát. A Szolgáltató a túlfizetés
tényét a bejelentést követő 30 napon belül kivizsgálja és amennyiben a követelést jogosnak
ítéli, úgy kezdeményezi az túlfizetett összeg jóváírását. A vizsgálat eredményéről a Vásárlót
(a megrendeléskor megadott e-mail címen) írásban tájékoztatja. Amennyiben a Vásárló az
igénybe vett szolgáltatás áránál kevesebb összeg kifizetését kezdeményezte, akkor a
Szolgáltató írásban (a tranzakcióban megadott e-mail címen) értesíti a Vásárlót az észlelet
különbözet tényéről, a követelt összeg nagyságáról, és az összeg kiegyenlítésének módjairól.
Amennyiben a követelt összeg kiegyenlítése 8 napon belül nem történik meg a Vásárló
részéről, úgy az igényelt szolgáltatás teljesítésétől a Szolgáltató eláll, a már befizetett összeget
a bankköltségek levonása után 15 napon belül jóváírja.
Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, MAESTRO, MASTERCARD
10.6. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég tudomásul veszi és
elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról, illetve a vendégek által bármely jogcímen a
Szolgáltató részére kifizetett összegről elektronikus számlát állít ki és azt e-mail útján küldi
meg.
A befizetett/befizetendő összegekről a számla kiállításakor a Szolgáltató az online foglaláskor
a megadott, míg az e-mail vagy telefax, illetve telefon útján történő foglalás esetében pedig a
foglaló személy által megadott adatokat veszi alapul.
Az itt megadott adatok (név, cím, szükség esetén adószám is) szerepelnek majd a számla
„Vevő” rovatában. A foglalás megtörténte után 1 napon belül a Vendég kérheti a megadott
adatok módosítását, ezt követően azonban a módosítás már nem lehetséges.
A Szolgáltató a végszámlát a foglaláskor megadott adatok alapján állítja ki.
Foglalásonként csak egy számlát van mód kiállítani foglalásokat nem lehet számlázási célból
több részre osztani. Amennyiben két vagy több vendég (vagy cég) nevére külön kiállított
számlákat szeretne, úgy mindegyikük részére külön foglalást kell rögzíteni/végezni.
Ugyanakkor a foglalásokon végzett későbbi módosításokat (pl. további szolgáltatások
vásárlását) külön számlázzuk.
A Szolgáltató minden egyes foglalásról, illetve az apartmanházból való távozást követően
elektronikus számlát küld arra az e-mail címre, amelyet a foglaláskor megadtak. Az
elektronikus számlát a Szolgáltató címről küldjük ki a foglaláskor megadott e-mail címére.
Ha bármilyen okból papíralapú számlára van szüksége, úgy kérjük, azt e-mail útján jelezze az
sales@sunset-resort.hu e-mail címen.
Ha bármilyen hibát észlel a számlával kapcsolatban, a probléma orvoslása érdekében a
Vendég, illetve a számlán vevőként megjelölt személy/cég küldjön elektronikus levelet a
következő címre:
Sunset Management Kft
Budapest 1089 Györffy István utca 1/g
Célunk, hogy a jelzett észrevételt a bejelentéstől számított 15 napon belül kezeljük és
visszajelezzünk Önnek.
A Szolgáltató által kiállított eredeti elektronikus számla a foglalásban megjelölt személy/cég
részére megküldött e-mailhez csatolt PDF-fájl a vonatkozó magyar jogszabályoknak (jelenleg
ez a 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról, a 2000. évi C törvény a
számvitelről, valamint a 46/2007. PM rendelet) megfelelően a társaságok jogosultak
számláikat elektronikus formában kibocsátani.
Az elektronikus számla egy speciális formátumú fájl, amely tartalmazza a Szolgáltató által
kibocsátott hagyományos számla képét egy PDF-dokumentum formájában (amely teljesíti a
2007. évi CXXVII. áfatörvény által előírt magyar számlaformátum követelményeit), valamint
(a PDF-fájlon belül) az elektronikus aláírását és időbélyegét a fent hivatkozott magyar
jogszabályok előírásainak megfelelően.
Az aláírás a Szolgáltató nevében készül, és el van látva e célból szerződött minősített tanúsító
intézet által kiadott „minősített tanúsítvánnyal”. Az elektronikus számla minden szükséges
információt tartalmaz, amelynek birtokában a számla aláírásához és időbélyegéhez csatolt
tanúsítvány érvényessége ellenőrizhető.
Amennyiben a számlát könyvelési bizonylatként használják, úgy a számla befogadója az
elektronikus számlát köteles elektronikus formában tárolni (a nyomtatott számlákhoz
hasonlóan).
Az elektronikus számla eredetének és hitelességének a megtekintéséhez és ellenőrzéséhez az
Adobe Reader 8-as vagy frissebb verziójú programját kell telepíteni a számítógépre.
11. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség
megszűnése
11.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal
felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
– a https://sunset-resort.hu/foglalas/ illetve https://sunset-resort.hu/en/booking/ weboldalon valamint e-mail-ben történő foglalás esetén a mindenkori apartman árak nem érik el a minimum 30 000 Ft/éj/apartman árat, úgy a foglalási oldalon technikai meghibásodás, egyéb informatikai hiba keletkezett. Ilyen vagy ennél alacsonyabb áron keletkezett foglalás esetén a Szolgáltató jogosult a foglalást megtagadni, más alternatív ajánlatot kínálni. Ez alól nem mentesíthető, ha a Vendég 30 000 Ft/éj/apartman ár alatt kapott visszaigazolást.
– a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a
létesítményt;
– a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.30 óráig
nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
– a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan,
durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más
elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
– a Vendég fertőző betegségben szenved;
– a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a
meghatározott időpontig;
11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés
megszűnik
12. Elhelyezési garancia
12.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját
hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a
Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12.2. A Szolgáltató köteles a szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt
áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik,
ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő
szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve,
ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos
kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
Kártérítés összege: a foglalás garantálása okán előre kifizetett előleg.
13. A Vendég jogai
13.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt
helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás szerint és
különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos
használatára, valamint a szokásos kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.
13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban
panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen
időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz
kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg kezeli.
Panaszt a Vendég írásban az alábbi címen és elérhetőségeken tehet:
Sunset Resort / Sunset Managmeent Kft 1089 Budapest Györffy István utca 1/G
Tel: 06 20 425 33 66
E-mail: sales@sunset-resort.hu
14. A Vendég kötelességei
14.1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig, vagy
a szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.
14.2. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe
helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a
Szolgáltató hozzájárulását.
14.3. A szállóvendégek gépjárművei térítés ellenében parkolhatnak a fedetlen/fedett arkolónkban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
A z apartmanház a lakásokban hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal, használják a szobákban elhelyezett értékmegőrzőket.
14.5. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett
sebessége 5 km/óra.
14.6. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő
edényekbe kérjük kidobni. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem
lehet.
14.7. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját
felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező
érvényű betartása mellett.
14.8. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében
2012. január 1-től a az apartmanház nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében az apartmanház zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint az apartmanházhoz tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket, parkolót, stb. is) tilos a
dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a
jogszabályban előírt területeken a apartmanház elhelyezte. A apartmanház alkalmazottai jogosultak a
vendégeket, valamint az apartmanház területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a
jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a
apartmanház területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az
esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy az apartmanház területén
tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a apartmanház üzemeltetőjét az illetékes
hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja
magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét
áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
Amennyiben a vendég bizonyíthatóan megszegi a fenti jogszabályban foglalt
kötelezettségeket, úgy köteles 100 000 Ft díjat fizetni az apartmanház üzemeltetője részére, melyet az apartmanház üzemeltetője jogosult a vendég apartmanszámlájára terhelésként rávezetni és melyet a
vendég köteles távozáskor kifizetni.
14.9. Tűz esetén a kulcsátadókat vagy a Háziasszonyt kérjük haladéktalanul értesíteni.
14.10. A lakásokat és az apartmanház közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen
használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért
egyetemlegesen felelnek.
14.11. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a
apartmanház írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése
szükséges.
14.12. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak
felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
14.13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell az apartmanházban, és minden szükséges
adatot az apartmanház rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek
tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
14.14. A Vendég kifejezetten tudomásul veszik, hogy az apartmanház özös használatú területein
(kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához
közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert
üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
15. Állatok behozatala
15.1. Az apartmanházba állatokat (kutya, macska) az árlistában meghatározott díjtétel ellenében
lehet behozni. Vakvezető kutyákat vendégeink díjmentesen hozhatják az apartmanházba.
16. A Szolgáltató jogai
16.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe
nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem
tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon
személyes tulajdontárgyain, amelyeket a apartmanházba magával vitt.
16.2. A komplexum területén állandó felügyeletet biztosító portaszolgálat jogosult a ki- és
belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a
járművek kilépéskori átvizsgálására.
16.3. Szükség esetén a portaszolgálat jogosult a komplexum területén zajló forgalom
irányítására.
17. A Szolgáltató kötelessége
17.1. A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások,
szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
17.2. A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések
megtétele, azok írásban történő rögzítése.
17.3. Az apartmanházon belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében
22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő
zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést,
melynek betartásáért a apartmanházi személyzet felel.
18. A Vendég betegsége, halála
18.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég
megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget
ajánl fel.
18.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a
beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi
és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és
a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges
károk tekintetében.
19. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak
elvesztése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a
Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában
helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai
átvételére jogosultnak tarthatott.
19.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató
alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be,
vagy azokat a Vendég maga okozta.
19.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem
léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató
felelősséget nem vállal.
19.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a
dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta,
vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel
tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
19.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
19.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a apartmanházi
wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások
betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy
nem megengedett.
20. Titoktartás
20.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a
személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény
szabályainak megfelelően eljárni.
21.1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
22.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak
elvesztése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, feltéve, hogy azokat a
Vendég a Szolgáltató által kijelölt értékmegőrzőben helyezte el, vagy amelyeket a Szolgáltató
olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
22.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató
alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be,
vagy azokat a Vendég maga okozta.
22.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem
léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató
felelősséget nem vállal.
22.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a
dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta,
vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel
tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
22.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
22.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a apartmanház wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások
betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy
nem megengedett.
23. Vis major
23.1. Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság,
áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major),
bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy
körülmény fennáll.
24. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
24.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló apartmanház található.
24.2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató
vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.
24.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az
irányadóak.
Érvényes visszavonásig